Vippi.fi
Email: asiakaspalvelu@vippi.fi
Phone: 010 219 5500
Url:
Lemminkäisenkatu 46
Turku, 20520

Vippi.fi - täysin uudistunut vippi!

Usein kysyttyä

Onko sinulla kysymyksiä koskien Vippi.fi-palveluamme? Tältä sivulta saatat löytää miettimäsi kysymykset vastauksineen. Alle olemme koonneet ne seikat, joita meiltä useimmiten kysytään koskien lainan hakemista ja sen takaisinmaksamista koskien sekä muutamia muita palveluamme koskevia kysymyksiä. Jos et löydä alta vastausta kysymykseesi, voit ottaa yhteyttä asiapalveluumme. Asiakaspalvelumme palvelee arkisin klo 7.00-21.00, lauantaisin klo 10.00-18.00 ja sunnuntaisin klo 10.00-18.00 ja tavoitat meidät numerosta 010 219 5500 sekä sähköpostilla osoitteesta asiakaspalvelu@vippi.fi.


    Vipin hakeminen ja käyttö

    Kuka voi saada Vippi.fi-tililuottoa?

    Vippi.fi-tililuottoa voit saada, jos olet Suomessa vakituisesti asuva 18 vuotta täyttänyt ja raha-asiasi mallikkaasti hoitava henkilö. Maksuhäiriömerkintää tiedoissasi ei saa olla. Lopullisen päätöksen saat täyttämällä hakemuksen.

    Miten Vippiä haetaan?

    Vastuullisena luotonantajana tarkistamme aina asiakkaidemme maksukyvyn, henkilötiedot ja luottotiedot. Tyypillisimmät lainahakemuksen hylkäyssyyt ovat: ikä, luottohäiriömerkintä ja yrityksemme riskiarvio. Myös jokin pieni virhe lainahakemuksen täyttämisessä saattaa olla hylkäyksen syynä, täytä siis hakemuksesi huolella.

    Miten Vipin luottoraja määräytyy?

    Luottorajan määrittää yrityksemme riskiarvio. Vippi.fi-tililuoton on tarkoitus toimia rahoitusapuna tiukan paikan tullen, emmekä halua että asiakkaamme ottavat luottoa, josta eivät kykene suoriutumaan.

    Kuinka nopeasti rahat ovat tilillä?

    Uutena asiakkaana voit valita pikanoston, jolloin rahat ovat tililläsi viipymättä tai 6 h-palvelun, jolloin rahat ovat tililläsi 6 tunnin sisällä. Näistä palveluista veloitetaan pikanostokulu. Edullisin rahasiirto tapahtuu 48 h kuluessa nostosta, siitä veloitetaan vain perusnostokulu. Kaikki tekstiviestinostot käsitellään pikanostoina.

    Milloin nostoja voi tehdä?

    Kun sinulla on voimassa oleva Vippi.fi-tililuotto, voit tehdä nostoja 24 h vuorokaudessa joka päivä ja juuri silloin kun tarvitset.

    Miksi tekemäni nosto ei onnistunutkaan?

    Tarkista onko laskusi päässyt erääntymään tai onko luottorajasi täynnä. Nämä seikat voivat estää noston. Jos teit nostosi tekstiviestillä, tarkista että lähettämäsi viesti on muodossa VIPPI summa, eli esimerkiksi VIPPI 200, jos nostat 200 €. Tarkista myös että numero on oikein, 16520.

    Nostin Vippiä tekstiviestillä, mutta en saa vastausta?

    Toisinaan viestipalvelussamme on valitettavaa viivettä. Odota hetki ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme, mikäli vastausta ei kuulu lainkaan.

    Voinko käyttää lainahakemuksessa samaa tiliä kuin puolisoni?

    Tilinumero voi olla vain yhden asiakkaan käytössä. Jos käytät samaa tilinumeroa kuin joku toinen asiakkaamme, hakemuksesi hylätään.

    Takaisinmaksaminen

    Mitä jos haluan maksaa kaikki nostoni Vipiltä kerralla takaisin?

    Voit aina maksaa kaikki tekemäsi nostot kerralla tai voit suorittaa vaadittua kuukausierää suuremman summan, jos haluat maksaa Vippiäsi nopeammassa tahdissa. Jos haluat maksaa kaiken kerralla, tarkista maksettava summa MySaldossa tai asiakaspalvelustamme maksupäivänä. Laskussa mainittu kokonaismäärä on laskutuskauden päätteeksi laskettu määrä.

    Maksoin ennen laskun saapumista kuukausieräni, pitääkö minun maksaa nyt saamani lasku?

    Voit tarkistaa laskutuksesi tilanteen MySaldossa. MySaldoon kirjautumalla näet, onko laskusi vielä avoinna vai kuitattu maksetuksi. Epäselvissä tilanteissa sinua avustaa iloinen ja ystävällinen asiakaspalvelumme.

    En ole saanut laskua, mitä teen? Pitääkö lasku silti maksaa?

    Kaikki laskut löytyvät aina myös MySaldosta, joten voit tarkistaa maksutiedot aina sieltä. Jos odottamaasi laskua ei tule, kannattaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, joka voi tarkistaa yhteystietosi sekä laskutustapasi järjestelmästämme.

    Kun maksan laskuni MySaldossa, koska maksu kirjautuu?

    Maksun kirjautuminen riippuu henkilökohtaisesta luottosopimuksestasi. MySaldossa tehty nosto voi kirjautua viipymättä tai 1-2 arkipäivän kuluessa. Jos maksusi on myöhässä voit myös lunastaa pikakäsittelyä koskevan lisäpalvelun, mikäli pikakäsittely ei kuulu sopimukseesi. Tarkista asia hinnastosta.

    Jos minulla on vaikeuksia maksaa kuukausieräni, mitä voin tehdä?

    Voit aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme, voimme yhdessä miettiä millaisia vaihtoehtoja tilanteeseesi löytyy. Kannattaa myös tarkistaa MySaldosta sinulle tarjotut lisäpalvelut, niistä saattaa löytyä apu tiukkaan paikkaan.

    Sähköpostitse

    Vastaamme sähköposteihimme
    asiakaspalvelun aukioloaikojen mukaisesti

    ASIAKASPALVELU@VIPPI.FI


    Puhelimella

    Avoinna arkisin klo 7.00-21.00
    la klo 10.00-18.00, su 10.00-18.00

    010 219 5500


    Muut kysymykset

    Sivuillanne on maininta lisäpalveluista,
    mistä tiedän mitä lisäpalveluita minulla on?

    Käytössäsi olevat lisäpalvelut voit tarkistaa MySaldossa. MySaldon kautta voit myös lunastaa tarvitsemasi lisäpalvelun käyttöösi.

    Voinko saada laskun sähköpostilla?

    Suosittelemme lämpimästi paperitonta vaihtoehtoa eli sähköpostilaskua. Voit jo Vippiä hakiessasi valita laskutustavaksesi sähköpostilaskun. Muista varmistaa sähköpostiosoitteesi, jotta laskutustapa voidaan vahvistaa.

    Maksaako avoinna oleva sopimus jotain?

    Sopimus itsessään ei maksa mitään, vaan voit pitää sitä kaiken varalta. Sopimuksesta syntyy kuluja vain, mikäli sinulla on Vippiä avoinna.

    Voinko hoitaa toisen henkilön laina-asiaa?

    Toisen henkilön laina-asioita voit hoitaa, mikäli sinulle on annettu valtakirja tai valtuutus asioiden hoitamiseen. Lainan ottanut henkilö voi valtuuttaa sinut joko soittamalla asiakaspalveluun ja kertomalla asiansa tai voitte lähettää allekirjoitetun valtakirjan asiakaspalveluumme.

    Miksi sain puhelimeeni varmistuskoodin vaikka en ole hakenut lainaa?

    Todennäköinen syy tähän on näppäilyvirhe, eli lainaa hakeva asiakkaamme on epähuomiossa näpytellyt oman puhelinnumeronsa väärin aloittaessaan lainahakemusta. Jos kuitenkin epäilet, että henkilötietojasi on käytetty väärin, voit kääntyä asiakaspalvelumme puoleen ja kysyä neuvoja.

    Mitä teen jos en haluakaan lainasopimusta?

    Avoin lainasopimus ei aiheuta sinulle kuluja, mikäli avointa velkaa ei ole, joten sinänsä lainasopimuksen olemassa olo ei aiheuta velvollisuuksia. Mutta jos haluat luopua sopimuksesta, voit irtisanoa sopimuksen kirjallisesti (sähköposti tai kirje), kun luotto on kokonaisuudessaan maksettu.

    Miten saan itselleni lainakiellon?

    Jos haluat asettaa itsellesi lainakiellon, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, joka asettaa kiellon tietoihisi. Kielto on pysyvä, joten emme voi myöhemmin poistaa sitä, kun se on kerran asetettu.

    Miten saan estettyä markkinointiviestit?

    Voit asettaa itsellesi markkinointikiellon MySaldossa tai voit pyytää asiakaspalveluamme asettamaan kiellon tietoihisi.

    Mitä asiakaspalveluun soittaminen maksaa?

    Matkapuhelinverkosta soittaminen maksaa 0,08 €+0,17 €/min. Kiinteästä verkosta soittaminen maksaa 0,08 €+0,06 €/min. Kaikki puhelumme nauhoitetaan. Tekstiviestipalvelumme on ilmainen.