Vippi.fi
Email: asiakaspalvelu@vippi.fi
Phone: 010 219 5500
Url:
Lemminkäisenkatu 46
Turku, 20520

Vippi.fi - Ota käyttöösi
kätevä tililuotto!

badge

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Kuka voi saada lainaa?

Luotto voidaan myöntää 22 vuotta täyttäneelle henkilöille, joka on hoitanut raha-asiansa moitteettomasti. Hakijalla ei saa olla luottohäiriömerkintää ja hänen tulee olla Suomen kansalainen, jolla on vakituinen kotiosoite Suomessa. Lopullisen lainapäätöksen saa täyttämällä lainahakemuksen Vippi.fi -palvelussa.

Mistä tiedän onko minulla jo tililuottosopimus?

Kun kirjaudut pankkitunnuksilla palveluun, näet heti onko sinulla voimassa oleva lainasopimus. Jos olet ottanut lainoja Vippi.fi -palvelustamme 15.10.2012 jälkeen, sinulla on sopimus ja voit nostaa heti rahaa tilillesi.

Jos olet uusi asiakas ja sinulla ei ole lainasopimusta, kirjautumisen jälkeen sinun pitää antaa tietoja mm. asumisestasi ja työpaikastasi, jonka jälkeen voit saada lainapäätöksen.

Miten lainaa haetaan?

Kätevimmin se käy verkkopalvelussamme täyttämällä hakemus. Jos sinulla on jo sopimus, voit nostaa rahaa joko verkkopalvelussamme tai tekstiviestillä tekstaamalla VIPPI SUMMA PIN numeroon 16520 (esim. vippi 200 1234). Viesti on maksuton.

Milloin rahaa voi nostaa?

Palvelumme on aina avoinna ja rahojen siirto tileille tapahtuu 24h vuorokaudessa.

Kuinka nopeasti rahat ovat tilillä?

Jos pankkisi on Nordea, Osuuspankki, Aktia/POP/Säästöpankki tai Danske Bank rahat näkyvät tililläsi noin 15 minuutissa. Muiden pankkien osalta rahan siirtyminen tilille voi kestää jopa 2-3 pankkipäivää eli 2-3 arkipäivää.

Miksi minulle ei myönnetty lainaa?

Yleisimmät syyt kielteiseen päätökseen ovat:

  • Virheellinen hakemus
  • Luottohäiriömerkintä
  • Aikaisemmassa takaisinmaksussa esiintynyt ongelmia
  • Ikä
  • Arvioinnissa liian alhainen lainanmaksukyky
  • Riskiarvio estää luoton myöntämisen

Miten saan itselleni lainakiellon?

Voit soittaa asiakaspalveluumme numeroon 010 219 5500 tai lähettää sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@vippi.fi ja pyytää lainakieltoa. Pyynnön jälkeen et voi enää käyttää palveluamme.

Miten saan estettyä markkinointiviestit?

Voit soittaa asiakaspalveluumme numeroon 010 219 5500 tai lähettää sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@vippi.fi ja pyytää markkinointikieltoa. Esto astuu heti voimaan!

Maksoin ennen laskun saapumista kuukausieräni, pitääkö minun maksaa nyt saamani lasku?

Edellinen laskutuskausi päättyy aina 14 vuorokautta ennen eräpäivää eli kuun viimeistä päivää. Laskutuskauden päättymistä ennen tehdyt suoritukset lyhentävät avointa luottoa, mutta eivät kuittaa seuraavaksi erääntyvää erää. Jos suorituksesi kirjautuminen mietityttää, voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Olen maksanut Omat tiedot -sivujen kautta, mutta suoritukseni ei näy tiedoissani:

Aikaisemman 1-3 pankkipäivän viiveen sijaan suorituksesi pitäisi näkyä tiedoissasi heti. Mikäli suoritusta ei näy, ole hyvä ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Miksi en pääse kirjautumaan omille sivuilleni?

Tarkista että henkilötunnus on syötetty muodossa ppkkvv-xxxx ja että PIN-koodisi on oikein. Mikäli tiedot ovat oikein etkä siitä huolimatta pääse kirjautumaan, voit tunnistautua myös verkkopankkitunnuksillasi.

Miksi tekemäni nosto ei onnistunutkaan?

Nosto voi epäonnistua mikäli sinulla on edellinen lasku maksamatta, luottolimiittisi on täynnä tai hakemuksesi on virheellinen. Varsinkin tekstiviestitse tehty nosto kannattaa tarkistaa, että se on muodossa VIPPI SUMMA PIN eli esimerkiksi VIPPI 250 1234. Tekstiviestin voit lähettää numeroon 16520.

Tein noston tekstiviestillä, mutta en saa vastausta?

Tekstiviesteissä saattaa olla joskus jonkin verran viivettä. Mutta mikäli et saa vastausta hetken kuluttua, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Nostin viime viikolla 150,00 euroa, voinko nostaa tänään lisää?

Voit tehdä nostoja oman tarpeesi mukaan, mikäli luottorajasi ei ylity.

Mikä on PIN-koodi ja miten sellaisen voin saada?

PIN-koodi on nelinumeroinen luku, jolla voit kirjautua palveluumme. PIN-koodi lähetetään sinulle myönteisen lainapäätöksen yhteydessä. PIN-koodi on henkilökohtainen ja on hyvä varmistaa ettei se joudu ulkopuolisten tietoon. PIN-koodin avulla saat myös nostettua tekstiviestitse lisää lainaa. Jos unohdat PIN-koodisi, voit tilata uuden tästä.

En ole saanut laskua, mitä teen? Pitääkö lasku silti maksaa?

Kyllä, lasku pitää maksaa. Sinun tulee olla omatoimisesti yhteydessä asiakaspalveluumme soittamalla numeroon 010 219 5500 tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen asiakaspalvelu@vippi.fi, jos huomaat että lasku on kadonnut tai jäänyt saapumatta. Mikäli käytät Gmail-osoitetta, tarkista ensin kaikki sähköpostisi lokerot. Laskusi on saattanut päätyä esimerkiksi Roskaposti-lokeroon eikä Ensisijaisiin posteihisi. Mikäli laskua ei löydy sähköpostistasi, voit tiedustella laskusi tietoja asiakaspalvelustamme tai tilata tiedot tekstiviestillä VIPPI LASKU PIN (esimerkiksi VIPPI LASKU 1234) numerosta 16520.

Voinko käyttää luottohakemuksessa samaa tiliä kuin puolisoni?

Samaa tilinumeroa ei voi käyttää useampi henkilö. Hakemus hylätään, mikäli tilinumero on jo toisen asiakkaan tiedoissa.

Minulla on maksuvaikeuksia, mitä voin tehdä?

Ota mahdollisimman pian yhteyttä asiakaspalveluumme. Mietitään yhdessä, mitä asialle voidaan tehdä.

Voinko siirtää laskuni eräpäivää?

Laskun eräpäivää ei voi siirtää. Myöhässä olevista laskuista lähetetään huomautuslasku. Mikäli huomautuslaskukin jää maksamatta voidaan luotto irtisanoa.

Voinko hoitaa toisen henkilön laina-asiaa?

Toisen henkilön laina- ja laskutusasioiden hoitamiseen tarvitaan lainanottajan lupa. Sinulla tulee olla valtakirja tai lainanottajan tulee antaa valtuutus puhelimitse, jotta tietoja voidaan antaa.

Mitä asiakaspalveluun soittaminen maksaa?

Matkapuhelinverkosta soittaminen maksaa 8,35snt+17,17snt/min. Kiinteästä verkosta soittaminen maksaa 8,35snt+6,00snt/min. Tekstiviestipalvelumme on ilmainen.


phone2
phone

Asiakaspalvelu

avoinna arkisin klo 8–20, la klo 10–18, su klo 12–18

010 219 5500

email

Sähköposti

Vastaamme sähköposteihimme asiakaspalvelun aukioloaikojen mukaisesti

asiakaspalvelu@vippi.fi

facebook twitter
instagram youtube
Vippi.fi on toistaiseksi voimassa oleva jatkuva luotto jopa 2.000 € luottorajalla. Luoton kulut ovat nostopalkkio 15 % ja vuotuinen nimelliskorko 90 %. Todellinen vuosikorko 2000,00€ lainalle on 139,98 %, kun laina nostetaan kerralla ja maksetaan takaisin 12 kuukauden aikana. Laina ja lainakustannukset yhteensä 3113,69 €. Luoton maksimimaksuaika on 29 kk.

Käytämme näillä sivuilla evästeitä, joiden tarkoituksena on parantaa sivujemme käyttökokemusta. Jatkamalla sivujemme selaamista hyväksyt evästeiden tallentamisen laitteellesi. Lisätietoa saat tutustumalla yksityisyydensuojaan sekä sivujemme käyttöehtoihin.

OK