vippi_fi_ukk.jpg

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Onko sinulla kysymyksiä koskien Vippi.fi-palveluamme? Tältä sivulta löydät useimmiten kysytyt kysymykset. Jos et löydä alta vastausta kysymykseesi, voit ottaa yhteyttä asiapalveluumme.

Asiakaspalvelumme palvelee arkisin klo 7.00-21.00, lauantaisin klo 10.00-18.00 ja sunnuntaisin klo 10.00-18.00 ja tavoitat meidät numerosta 010 219 5500 sekä sähköpostilla osoitteesta asiakaspalvelu@vippi.fi.

Kuka voi saada Vippi joustoluoton tai kulutusluoton?

Voit hakea Vippi.fi-lainatuotteita, jos olet Suomessa vakituisesti asuva oikeustoimikelpoinen ja raha-asiasi mallikkaasti hoitava henkilö. Maksuhäiriömerkintää tiedoissasi ei saa olla. Lopullisen päätöksen saat hakemalla pikavippiä nettihakemuksella.

Miten Vippiä haetaan?

Vastuullisena luotonantajana tarkistamme aina asiakkaidemme maksukyvyn, henkilötiedot ja luottotiedot. Tyypillisimmät lainahakemuksen hylkäyssyyt ovat ikä, luottohäiriömerkintä ja yrityksemme riskiarvio. Myös jokin pieni virhe lainahakemuksen täyttämisessä saattaa olla hylkäyksen syynä, täytä siis hakemuksesi huolella.

Voinko käyttää lainahakemuksessa samaa tiliä kuin puolisoni?

Tilinumero voi olla vain yhden asiakkaan käytössä. Jos käytät samaa tilinumeroa kuin joku toinen asiakkaamme, hakemuksesi hylätään.

Sivuillanne on maininta lisäpalveluista, mistä tiedän mitä lisäpalveluita minulla on?

Käytössäsi olevat lisäpalvelut voit tarkistaa MySaldossa. MySaldon kautta voit myös lunastaa tarvitsemasi lisäpalvelun käyttöösi.

Miksi sain puhelimeeni varmistuskoodin vaikka en ole hakenut lainaa?

Todennäköinen syy tähän on näppäilyvirhe, eli lainaa hakeva asiakkaamme on epähuomiossa näpytellyt oman puhelinnumeronsa väärin aloittaessaan lainahakemusta. Jos kuitenkin epäilet, että henkilötietojasi on käytetty väärin, voit kääntyä asiakaspalvelumme puoleen ja kysyä neuvoja.

Maksoin ennen laskun saapumista kuukausieräni, pitääkö minun maksaa nyt saamani lasku?

Voit tarkistaa laskutuksesi tilanteen MySaldossa. MySaldoon kirjautumalla näet, onko laskusi vielä avoinna vai kuitattu maksetuksi. Epäselvissä tilanteissa sinua avustaa iloinen ja ystävällinen asiakaspalvelumme.

En ole saanut laskua, mitä teen? Pitääkö lasku silti maksaa?

Kaikki laskut löytyvät aina myös MySaldosta, joten voit tarkistaa maksutiedot aina sieltä. Jos odottamaasi laskua ei tule, kannattaa ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, joka voi tarkistaa yhteystietosi sekä laskutustapasi järjestelmästämme.

Kun maksan laskuni MySaldossa, koska maksu kirjautuu?

Maksun kirjautuminen riippuu henkilökohtaisesta luottosopimuksestasi. MySaldossa tehty nosto voi kirjautua viipymättä tai 1-2 arkipäivän kuluessa. Jos maksusi on myöhässä voit myös lunastaa pikakäsittelyä koskevan lisäpalvelun, mikäli pikakäsittely ei kuulu sopimukseesi. Tarkista asia hinnastosta.

Voinko hoitaa toisen henkilön laina-asiaa?

Toisen henkilön laina-asioita voit hoitaa, mikäli sinulle on annettu valtakirja tai valtuutus asioiden hoitamiseen. Lainan ottanut henkilö voi valtuuttaa sinut joko soittamalla asiakaspalveluun ja kertomalla asiansa tai voitte lähettää allekirjoitetun valtakirjan asiakaspalveluumme.

Miten saan itselleni lainakiellon?

Jos haluat asettaa itsellesi lainakiellon, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, joka asettaa kiellon tietoihisi. Kielto on pysyvä, joten emme voi myöhemmin poistaa sitä, kun se on kerran asetettu.